dilluns, 19 de febrer del 2018

Espai Dinàmic

A la Comunitat de Mitjans estem fent un espai  molt interessant. L'espai gimnàs es divideix en tres ambients ben diferenciats, però units al mateix temps.

- Relaxació: Ambient on l´alumne troba tots els elements per relaxar-se i trobar l´equilibri entre cos, ànima i ment.

- Moviment: Ambient on trobem materials per realitzar propostes constructives d'habilitats: plats xinès, xanques equilibri, cintes rítmica, pal del diable...

- Representació: Ambient on es pot representar allò viscut o sentit. Materials com ara pinzells, acuarel.les, pintura, guixos, colors...

Vivim en una constant contradicció. Somiem amb una societat on els valors de la calma, la tolerància, la diversitat, el respecte a les diferències, la calma, la tranquilitat, el compartir... siguin els nostres estaments, però a la vegada eduquem per i amb la competició, la competivitat, la comparació, l'estrés, l´enveja i l´egoisme. Aquest espai és un espai de pau.

Aquí el silenci és la nostra veu, i el respecte la nostra bandera. Aquí l´alumne pot escollir, segons el seu moment emocional o els seus interesos particulars, en quin ambient vol treballar. Els tres ambients són complementaris.

Per exemple. Per tal que em surtin bé els malabars, primer he d´estar en pau i en calma amb mi mateix. Si no ho estic (perquè estic vivint una situació emocional complicada o perquè estic nerviós), sé que és dificil que em surtin figures difícils i de concentració. Per aquesta raó primer aniré a l´espai de relaxació a controlar els meus pensaments i la meva respiració. O poder em relaxo més dibuixant una situació que he viscut. Un cop tinc controlat aquest aspecte, ja puc treballar a la zona de malabars i... Visca!!! Ja em surten les figures dificils ara que estic relaxat!!!

Els tres ambients com deien són complementaris, però al mateix temps cadascú té una importància i un pes específic. La mateixa importància té la relaxació que el moviment i la representació. Aquí un vídeo representatiu.

"Només en el teu silenci trobaràs totes les respostes"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cercar en aquest blog